×

۳۰۰ روستای منطقه اورامانات از نعمت گاز طبیعی برخوردار است

  • کد نوشته: 26566
  • ۱۴۰۳-۰۳-۱۵
  • 72 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلام با اشاره به اثرات مثبت گازرسانی در مناطق مرزی، از تلاش‌های شرکت گاز استان کرمانشاه در اجرای پروژه‌های سخت و پرهزینه تقدیر کرد و اعلام داشت که ۳۰۰ روستای منطقه اورامانات از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.
    ۳۰۰ روستای منطقه اورامانات از نعمت گاز طبیعی برخوردار است
  • به گزارش آوای باینگان به نقل از ایرنا، رستگار یوسفی نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرعامل و جمعی از مسئولین شرکت گاز استان، اظهار کرد: تأثیر کار در مناطق مرزی و بازتاب آن، چند برابر مناطق دیگر است.

    وی با اشاره به سختی کار در مناطق مرزی و سخت گذر، گفت: شرکت گاز استان کرمانشاه در سخت‌ترین مناطق که اجرای پروژه چندین برابر سختی و هزینه دارد، اقدام به گازرسانی کرده است.

    یوسفی با تشکر و قدردانی از خدمات بزرگ و صادقانه شرکت گاز استان، بیان کرد: دولت در مناطق مرزی خدمات زیادی انجام داده است همچون گازرسانی به روستای مرزی بانی‌لوان شهرستان جوانرود که کار بسیار بزرگی بود.

    این نماینده مجلس با اشاره به اثرات مثبت گازرسانی از جمله افزایش رفاه مردم، مهاجرت معکوس به روستاها، حفظ محیط زیست و جلوگیری از قاچاق سوخت‌های فسیلی، گفت: گازرسانی یک نعمت بزرگ و از خدمات ارزنده نظام اسلامی به مردم است.

    برخورداری ۳۰۰ روستای اورامانات از نعمت گاز

    در ادامه این دیدار ناصر حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان بیان کرد: منطقه اورامانات شامل شهرستان‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجموع ۴۴۷ روستا دارد که از این تعداد ۳۸۵ روستا قابلیت گازرسانی دارد.

    وی افزود: در حال حاضر ۳۰۰ روستای منطقه اورامانات از نعمت گاز برخوردارند و گازرسانی به ۹ روستا در دست اجرا، گازرسانی به هفت روستا در مرحله انتخاب پیمانکار و گازرسانی به ۶۹ روستا در دست مطالعه و طراحی است و ۶۲ روستا نیز فاقد قابلیت گازرسانی است.

    حسینی گفت: از ۱۹ روستای محور بانی‌لوان و کلاشی شهرستان جوانرود، علمک ۱۶ روستا نصب شده و سه روستای باقی مانده هم به‌زودی تکمیل می‌شود.

    مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: با تلاش کارکنان توانمند شرکت گاز استان پروژه‌های بسیار سخت و بزرگی همچون گازرسانی به روستای هجیج و روستای هانی گرمله به انجام رسیده است.

    وی بیان داشت: به دلیل سخت گذر بودن و سنگی بودن معابر، برای اولین بار در کشور شبکه هوایی در منطقه اورامانات توسط کارکنان پرتلاش شرکت گاز استان کرمانشاه اجرا شد.

    حسینی در پایان گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری اورامانات ۱۰۰ درصد و در مناطق روستایی ۹۰ درصد است.

    منبع: ایرنا
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *