×

جوانرود شهری بسیار بزرگتر از قد و قواره اش…

  • کد نوشته: 14042
  • ۱۳۹۸-۰۸-۲۰
  • 3471 بازدید
  • ۰
  • آوای باینگان: این روز‌ها حجم ساخت و ساز‌های غیر مجاز و انبوه سازی‌های بدون ضابطه شهرجوانرود را بامشکلات متعددی مواجه کرده است.
    جوانرود شهری بسیار بزرگتر از قد و قواره اش…
  • به گزارش آوای باینگان و به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکزکرمانشاه، شهردار جوانرود گفت: عواملی مثل وجود بازارچه‌های مرزی، گردشگر پذیری جوانرود و همچنین شرایط جغرافیایی و توپو گرافی این شهر آمار مهاجرت به جوانرود را بسیار افزایش داده و این امر موجب شده جوانرود با مشکل جدی کمبود زمین مواجه شود.

    فرهاد تاب زر افزود: این شرایط قیمت زمین را در جوانرود بسیار افزایش داده بطوریکه امروز قیمت زمین و ملک در برخی مناطق این شهر با مناطق متوسط پایتخت برابری می‌کند.
    وی خاطرنشان کرد: نرخ پایین جریمه تخلفات در جوانرود که معادل نرخ شهر‌های کوچک در نظر گرفته شده انگیزه برای تخلفات ساختمانی و انبوه سازی‌های بی ضابطه را افزایش داده است.

    شهردار جوانرود با بیان اینکه این وضعیت در جوانرود بعد از زلزله آبان ۹۶ پیچیده‌تر شده است، گفت: برخی آمار‌های غیر رسمی نشان می‌دهد در این مدت ۱۵ هزار نفر از روستا‌های اطراف به جوانرود مهاجرت کرده اند و جمعیت آن هم اکنون به ۷۰ هزار نفر رسیده است.

    تاب زر خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر اغلب مردم به ساخت ۱۰۰ درصدی زمین‌های خود روی آورده اند و در این شرایط فضا‌هایی مثل حیاط و پارکینگ بسیار کمیاب شده است.
    به گفته شهردار جوانرود برای جلوگیری از پیچیده ترشدن شرایط، اقدامات سختگیرانه و نظارت شدید در دستور کار شهرداری قرار گرفته و واحد اجراییات شهرداری برای مقابله با ساخت وساز‌های غیر مجاز بسیار فعال شده است.

    تاب زر اظهار داشت: علاوه بر فرهنگ سازی و ترغیب مردم به ساخت و ساز اصولی باید ساز و کار مقابله با فساد، دریافت رشوه و رانت خواری هم تقویت شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *